perjantai 9. elokuuta 2013

NYC and Schaumburg

Moro!

Perille on siis nyt saavuttu ja tässä vähän kuulumisia.

Maanantaiaamuna lähdettiin matkaan yhdeksän aikaan Helsinki-Vantaan lentokentältä Suomen Rotaryporukan kanssa. Matkalla oli siis mukana Suomesta Usaan ja Kanadaan menevät vaihtarit, joita oli yhteensä 42. Hyvästelyjen ja itkujen jälkeen lähettiin reilun 8h lennolle ja saavuttiin JFK:lle noin neljältä paikallista aikaa. Lentokentältä ajettiin hotellille, joka oli aikalailla keskellä Manhattania. Ekana iltana käytiin muutaman tytön kanssa Burger Kingissä ja kuljeskeltiin ympäärinsä vähän aikaa, mutta nukkumaan mentiin melko aikasin ja oltiinhan sitä aika väsyneitä.

New Yorkissa vietettiin kolme päivää joiden aikana käytiin bussikierroksella Manhattanin ympäri, noustiin Empire State Buildingiin, käytiin katsomassa Broadway musikaali Spiderman ja ajettiin limusiinilla hotellilta viiden tähden ravintolaan, joka oli korkeen rakennuksen ylhäällä. Oli tosi kivaa vaihtariporukalla ja varsinkin hotellihuoneessa ruotsia puhuvan Karolinan kanssa.

New Yorkista lähdettiin torstaiaamuna Newarkin lentokentälle, josta neljä muuta vaihtaria tuli samalla lennolla Chicagoon. Lento kesti pari tuntia, mutta eihän siellä muuta tekemistä ollut kun nukkua. Lennolta päästiin puoli kahdentoista aikaan ja lähdettiin Karolinan kanssa etsiin matkalaukkuja, ja siellä alhaalla olikin jo meitä odottavat perheet ja paikallisia Rotaryklubin jäseniä. Lentokentällä sain isot tervetulokortit ja lahjoja ja otettiin yhteiskuvia. Lentokentällä jo sain kuulla, että ajetaan suoraan paikalliseen High Schooliin, jossa aion ensi lukuvuoden opiskella. Niimpä me mentiin James B. Conant High Schoolille ilmottautuun, sain koulun reenivaatteet ja oman lokeron lukon (jota en osaa käyttää) ja counselorin kanssa keskusteltiin tulevista oppiaineista.

Koululla käynnin jälkeen tultiin perheen kotiin syömään ja mukana oli myös oman klubin ohjaajia, joilta sain tietoa klubin tapaamisista, vähän säännöistä ja muista tärkeistä asioista. Ruuan jälkeen lähdettiin kävelylle perheen koiran kanssa ja samalla näin vähän ympäristöä. Tässä vaiheessa olin jo aika väsy, mutta myöhemmin illalla käytiin vielä ajelulla ympäri kaupunkia katsomassa liikuntapaikkoja ja muita vapaa-ajan paikkoja ennen nukkumaan menoa. Oikein kiva kaupunki ja perhe on tosi mukava!

Tänään aamulla lähdinkin takasin koululle tekeen lyhyet englannin ja matikan kokeet. Kokeiden jälkeen olin taas väsynyt ja pienten päikkäreiden jälkeen lähdettiin molempien perheiden tyttöjen ja äidin kanssa Woodfield Mall nimiseen ostoskeskukseen syömään ja ostoksille. Sitten muutaman tunnin päästä tultiin takasin kotiin hengaileen ja käytiin koiran kanssa kävelyllä.

Fiilis on vielä vähän outo ja väsymys painaa edelleen. Sopeutuminen vie aikansa, mutta eiköhän se tästä. Terkkuja Suomeen, kyllä mää täällä pärjään.

Tossa vielä kuvia mitä tähän mennessä on tullu otettu